This slideshow requires JavaScript.

 sketchpad 4 de iteration ve benzer  komutlar olmadan neyin nasıl yapılabildiğinin daha iyi farkına  varabileceğimi düşünerek öncelikle deformation çalışmasında kullandığım dairelerin bir kısmıyla 1 2 deneme yapmayı tercih ettim..baştaki dairelerle yapılan iki slaytta iteration ile ilgili basit denemeler, tablo nasıl oluşturulabilir, tablodaki bilgiler nasıl grafiksel olarak plot edilir ve slider nasıl kullanılır bunların mantığını geliştirmeye çalıştım..sonraki çalışmalarda ise biraz fraktal oluşturma mantığı üzerine birşeyler yapmak istedim ve bildiğimiz Sierpinski Triangle ve Koch Curve örnekleri üzerine yoğunlaşıp bunları ürettirmeye çalıştım..çalışmalar sırasında iteration komutunu çözümlemek bir hayli vaktimi aldı özellikle de iteration depth ile kopyalanacak nesne sayısının ayarlanması konusunda bir hayli başım ağrıdı diyebilirim..sketchpadin sevdiğim özelliklerden biri de kullanılan komutların script olarak kaydedilerek daha sonradan kullanılması prototipin farklı büyüklük ve konumlarda kullanılabilirliğine imkan sağlaması oldu..scripte istediğiniz noktaları kolayca değiştirebildiğinizden prototipte değişiklik yapmak normalde komut girerek yaptığınızdan çok daha pratik..genel olarak dosyada kullandığım hemen hemen tüm komutların yanında şekilleri nasıl oluşturduğuma dair açıklamalarını da yapmaya çalıştım…son basamakta oluşan Koch Curve örneği ile kolları türeten bir animasyon yapmaya çalıştım ama bu prototipin noktasal hareketi ile sınırlı kaldı şimdilik..

Özge Hazer